Direkt héj készítés/letört metszőfog pótlása

Letört fog pótlása kerámia héjak segítségével

Váratlan balesetek a fogainkat is érhetik, ehhez ráadásul nem is feltétlenül kell valami komoly, traumás sérülést elszenvednünk. Elég óvatlanul ráharapnunk egy kis darab dióhéjra, vagy a fogunkat használni eszközként valamilyen csomagolás kinyitásához, hogy kisebb vagy nagyobb darabok letörjenek, lepattanjanak a metszőfogunkból.

A kisebb sérülések gyakran nem is járnak különösebb fájdalommal, de mindenképpen komoly esztétikai problémát jelentenek, hiszen a mosolyunkat érintő bármilyen változás rendkívül feltűnő minden külső szemlélő számára. Ezen kívül a törés felülete gyakran annyira éles, hogy ajkunkon, nyelvünkön kellemetlen sérüléseket is okozhat.
Letört fog pótlása kerámia héjak segítségével
Az ilyen esetek szerencsére nagyon hatékonyan kezelhetők. A fogorvoslásban rendelkezésre álló anyagok és technikák lehetővé teszik a sérült, letört fogak tökéletes rekonstruálását. A sérülés mértékétől függően a letört, lepattant fogak esztétikáját leggyakrabban úgynevezett direkt héjak segítségével állítjuk vissza.

Milyen esetekben ajánljuk direkt héjak készítését?

• Letört, lepattant fogak esetén
  • Erősen kopott rágóélek helyreállítására
  • A fogzománcot érintő kisebb sérülések esetén

Hogyan készülnek a direkt héjak?

A direkt héjakat fényre kötő, kompozit anyagból készítjük. Ez egy lágy, képlékeny anyag, mely tetszőlegesen formálható és rétegezhető. A fogfelszín megfelelő előkészítése után a pótlandó rész méretétől, elhelyezkedésétől függően több rétegben visszük fel a fogra a kompozitot, melynek színét úgy választjuk meg, hogy a végeredmény tökéletesen illeszkedjen a fog eredeti színéhez. Ezt gyakran csak több szín kombinációjával, egymásra rétegzésével érhetjük el. Egy megfelelően elkészített direkt héj színében és kialakításában akkor éri el a célját, ha azt gyakorlatilag lehetetlen észrevenni. Mindehhez csupán egyetlen időpont szükséges, fájdalommal pedig egyáltalán nem jár a kezelés.
Fogászat budapest, fogorvos Budapest

Fogászat Budapest, Fogorvos Budapest, fogkopás, fejfájás